torsdag 23 oktober 2008

Överraskning

Ibland blir man glatt överraskad. För ett par dagar sedan fick jag en avi i brevlådan. Jag hade en försändelse från Sveriges Radio att hämta i Lundgrens tobakshandel. Jag hade absolut ingen aning om vad det kunde vara. Visserligen är jag begiven på att skicka in svar på tävlingar, men jag kunde inte erinra mig att jag skickat något på senaste tiden, varken till Naturmorgon, Meny eller Melodikrysset.
Nu har jag hämtat paketet och jag har vunnit igen!!!! Det var Meny! Jag hade glömt att jag för ett par veckor sedan svarat "Alf Henriksson" i tävlingen "Mat i litteraturen". Närminnet börjar uppenbarligen svikta.
Vad jag vann? Jodå, första pris, en fin kartbok över alla Sveriges landskap med ställen där man kan handla lokalt odlade och tillverkade matprodukter! Så nu är det bara att resa Sverige runt och smaka och äta.
Förresten tror jag att jag ska lägga till ordet "matglad" i min profil!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej moster!
Himla inne det här med bloggande.. Det bästa är att man kan kommentera andras bloggar om man nu inte orkar lägga ner massa energi på att blogga själv! Det ska väl inte bara stå matglad på din profil, det ska väl stå mästerkock också!
Kram
/ Lina

Skogsviola sa...

Kul att du hör av dig, Lina. Ja, tycker du att det passar på min profil så inte mig emot! Kram tillbaka