måndag 19 januari 2009

Farmor och ishockey

Får jag presentera yngsta barnbarnet, Albin, 7 år. Vi hälsade på i helgen som gått. En av anledningarna till att det blev just denna helg var att Albin spelade höglandscup i ishockey för tioåringar. Ja, dvs Albin är bara sju, men han och några andra småkillar fick vara med ändå. Det var svårt att fotografera, men nedan syns han i alla fall i röd tröja i höger forward-position inför en tekning. Ishockey är det som gäller före allt annat just nu, men......



han har även andra intressen. Bl.a. gillar Albin att rita och måla. Han fick oljepastellkritor av mig i julklapp och här har han gjort ett karaktärsporträtt av sin farmor och.......

inte nog med det! Därefter skrev han följande uppmuntrande deklaration:


Man kan känna sig lycklig för mindre!

4 kommentarer:

Mattias Linder sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mattias Linder sa...

Karaktärsporträttet blir bara bättre för varje gång jag ser det. Se bara hur vänster armbåge tar upp överkroppens tyngd mot bordsskivan och hur du, så typiskt dig, lägger huvudet på sned. Frisyren är ju klockren.

Skogsviola sa...

Ja, dessutom har han hittat snitsen i min tröja med stora polokragen. Jag är helimponerad!

Långa Skuggan sa...

Lycko dig!