onsdag 18 mars 2009

Trender


Jag lyssnade i förra veckan på P1:s nya trend- och modemagasin "Stil". Ibland ett riktigt intressant program. Man kan upptäcka att man för tillfället är "inne". Annars känner jag mig mest tidlös numera. Jag menar modet växlar så fort så man har varken tid eller råd att hänga med.
Nu hörde jag att det senaste väskmodet i huvudstaden är att gå omkring och dingla med gamla tygkassar. Ja, helst ska dom vara gamla, gärna ekologiska och ha ett firmamärke. För bara ett halvår sedan var det helt rätt att bära stora dyra handväskor.
Kan det vara krisen månne?

Nåväl, jag rotade i mina gömmor för att se om jag hade något modernt. Det tog inte mer än fem minuter så hade jag hittat tre kassar med tryck. Inte urgamla visserligen, men väl ekologiska t.ex. KF:s änglamark och något som heter Nectar. Dessutom en kasse från Nordic Jazz & blues festival (när får vi uppleva det igen?!)

Men den finaste kassen har inget tryck. Den är designad och tillverkad av kompisen Anita, och den är jag glad för.

Inga kommentarer: