fredag 19 februari 2010

Snö, snö, åter snö

Sportlov både i Sjuhärad och i Småland. Därför kom Mattias och Albin Andersson, far och son och tillika son och sonson och hälsade på.
Eftersom det fanns önskemål från gästerna om vissa aktiviteter stannade vi i sta'n på måndagen för att hockeyfantansten Albin ville se hockey även i Borås. Som tur var vann Borås HC mot Malmö med 5-0.
Sen ville grabbarna ut till stugan och leva vinterliv. Och nog fanns det snö tillräckligt. Det är gott att ha starka söner i sin bästa ålder. Mattias skottade både på marken och taket för att skona sin gamle far. Sedan blev det bastu och snörullning för killarna. Själv avstod jag från snön. Jag gillar bättre vaken, men den har inte varit öppen sen jul.
Maken lagade till en älgstek som vi fått av Mattias och Anneli i julas. Tillbehör: madeirasås, koktpotatis, vinbärsgelé (det sista av det vi fick av vännen B-A) gröna bönor och mina egenhändigt plockade trattkantareller. Till det ett jättegott mustigt rödvin och till efterrätt hjortron och grädde med en skvätt madeira till.
Det blev ett par mysiga dagar och jag kände att nu får det snart bli vår, så att vi kan vara mer i stugan igen. Pelargonerna väntar på omplantering och växthuset, det igensnöade lockar mig intensivt-

Inga kommentarer: