onsdag 4 april 2018

Vilket jobb!

I samma vecka - ny telefon och ny dator. en blir ju helt förvirrad. Så smidigt och lätt det är nu för tiden! Pyttsan!
Ja, så inledde jag ett inlägg på bloggen för nu ett par månader sedan. Jag har flera gånger ondgjort mig över hur besvärligt det är med de nya apparaterna. varför kunde inte mina gamla trotjänare orka ett tag till!? På mitt sängbord har jag en klockradio. Den har tillhört huset sedan 70-talet. För ett tag sedan trodde jag att klockan hade stannat, men radion går fortfarande som den ska. Nåja, jag har ju klocka i telefonen. Men tänka sig. Häromdagen, när jag kom med dammtrasan och skulle torka lite, nuddade jag vid ratten till tidsinställningen, och tänka sig! Klockan började ticka igen. Går som ett urverk som det ju faktiskt är.

Men mina nya apparater går mer än ett urverk. Dom går alldeles för mycket, på alla håll och kanter! Det är så mycket en ska dra omkring på skärmen. Uppåt och neråt, åt vänster och höger, så jag blir rent yr i huvudet. Mina ungdomar visar mig telefonen och jag fattar, skriver upp en del och tror mig komma ihåg annat. Men tid tar det. Och glömmer gör jag.

--------
Så långt hann jag förra gången. Sedan har det gått några veckor till, denna sega marsmånad. I den gångna helgen stannade vi över i stugan för första gången sedan nyår. Ja, jag är ju inte ensam, de flesta en talar med verkar ha det lika dant.(dvs att vintern varit lång). Men det var en befrielse att känna skogsluften och vi fick ju en fin helg, med sol och promenad på den fortfarande två decimeter tjocka isen.

Fortfarande har jag problem med datorerna. Den nya tillåter mig inte att komma in på min redigeringssida i bloggen. Min gamla är inte synkad med skrivaren, inklusive scannern, så jag kan inte göra blogginlägg med bilder än.

Detta var ett segt inlägg bara för att visa att jag inte har gett upp bloggen. Får väl ta itu med detta inom en inte allt för lång framtid. Men först ska vi ta en tur till Tyskland över nästa helg. Och sen får jag fixa en datorsupport. Lärde mig att man nu kan få "ritbidrag" för detta. Alltid något!

Inga kommentarer: