tisdag 7 juli 2009

Tilda och jag i Stockholm

Tilda och jag for iväg till Stockholm och Sara några dagar. Det var första gången vi gjorde något tillsammans bara Tilda och jag och det var jättemysigt. Jag gillar att umgås med barn och barnbarn en i taget nån gång då och då. Eftersom vi bor så långt från våra barnbarn, blir det inte så mycket till vardagskontakt oss emellan, vi får ta tillvara sådana här tillfällen istället.

Vi for upp på fredagen och anlände till Stockholm tidig eftermiddag. Tilda gillar att gå på restaurang så vi gav oss ut på matäventyr på fredagskvällen. Det blev grekiskt och gott!!

Lördagen var vikt för shopping och Gröna Lund. Däremellan bjöd Sara på Cesarsallad och jordgubbar till efterrätt. Sen gav vi oss iväg med t-banan och båten från Slussen till Djurgården.

På Grönan gällde det först att komma nära scenen för att lyssna till TV-sändningen av sommarkrysset. Här står tre förväntansfulla anderssontjejer och hänger vid staketet.

Saras kompis Jesper anslöt till vårt lilla gäng och hängde med på den hemska åkattraktionen, ny för året, som jag nästan mådde illa av bara att titta på. Sara avstod från mer åkande efter detta, men Tilda och Jesper tog sig ett par turer i berg- och dalbanan också.


På hemvägen stötte vi på stockholmsprofilen Rebell-robban på Slussens t-banestation. En trevlig avslutning på kvällen.

På söndagen åkte vi hem efter att ha legat och dragit oss i sängen ganska länge efter den sena lördagskvällen, men det är inte slut på gemensamma resor för Tilda och mig denna sommar. På måndag morgon sticker vi hela gänget till Gällivare på något som mankanske kan kalla en nostalgiresa.



Inga kommentarer: