tisdag 14 juni 2011

Hemma igen

Vi kom hem igår efter en tio dagar lång resa. Anledningen till resan var sorglig: begravning av kära svägerskan Hjördis, som nu kommit till sista vilan. Men ändå - det var förunderligt att komma upp ovan Polcirkeln igen, just i denna midnattsolens tid. För min del var det ganska länge sedan nu. Vi har rest till Gällivare vid andra tider de senaste åren. Jag fick väldigt lite bilder med mig hem. Det var liksom inte läge att fotografera. Kanske skriver jag lite mer om denna färd, när jag hunnit smälta intrycken.



Efter en mellanlandning på ett par dagar hos dottern i Stockholm kom vi så hem igen och efter en natt i stan har vi nu landat i stugan. Det hinner hända mycket på en och en halv vecka, minsann. Akvilejorna blommade för fullt, de hade knappt börjat, när vi for. Det här rosa exemplaret, som står vid vår baksidealtan, hade nått en imponerande höjd - nästan en meter!



Och våra rhododenron sen! Kolla!

Vi kan nästan konkurrera med Annelundsparken. Skönt att vara hemma igen!

Inga kommentarer: