måndag 20 juni 2011

Midsommarstädning




Så här i midsommartid tog jag mig för att städa stugan ordentligt. Särskilt fint tyckte jag att det blev i vårt nyrenoverade kök. Det blev så ljust och somrigt runt fönstren med den ljusa tapeten och pärlsponten och det nylagda golvet blänkte efter såptvätten. Ibland är det faktiskt riktigt roligt att städa!



Soffhörnet känns riktigt inbjudande...



... och mina vita mårbackapelargoner står sig fint mot den grönrutiga gardinen.



Synd bara att inte solen ville skina, men vår fina sjöutsikt finns där alltid. Och vilken härlig lummig grönska i midsommartid!

1 kommentar:

Polargrevinnan sa...

Klart att det är roligt att städa när resultat blir som hos dig.
Så sommaraktigt du har det, och sjöutsikt - underbart.
Jag har varit dålig att läsa och kommentera oss dig - men det har varit så mycket farande hit och dit de senaste veckorna. Nu är det lugnt - i alla fall skall vi vara hemma. Några dagar i min Polar som står på sonens sommarstugetomt - mitt ute i skogen - kanske barnbarnen kommer dit. De har blivit tonåringar och landet drar inte alltid - inte ens när farmor är där.
Vilket fint inlägg du har om din mamma och hennes broderier. Har läst det två gånger och tänkte på min mor som jag också har skrivit om.
Midsommarhelgen närmar sig och det är dags att planera matsedeln, en del är givit men något nytt skall jag väl hitta på.
Ha en riktigt skön och fin helg.
Kram Viola