måndag 16 juli 2012

Renovering en regnsommar, del 2


Det är mycket att förbereda, när man ska lägga nytt tak. De redan befintliga bärande balkarna, måste rengöras innan de ska få ny färg. Ett bra jobb för den idoge maken! Idag drog han igång projektet direkt efter morgonkaffet. Då sken faktiskt solen och en del av möblerna åkte ut på gräsmattan. Men tror någon att det varade. Det värsta är att regnskurarna kommer så hastigt, så det vill till att skynda sig och ta in grejerna igen. Nu skiner solen igen, men nu stuvar han om inne på altanen och en del trädgårdsstolar har hamnat inne i köket. När han är klar på en sida släpps jag in och beordras tvätta av fönsterrutorna.

Jag skriver det här, mest för att dokumentera för oss själva och påminna oss om hur bra vi faktiskt samarbetar. Gemensamma lyckade projekt är bra för parsammanhållningen, det lärde jag mig redan när jag jobbade som familjerådgivare! Förresten skulle jag kanske byta namn på bloggen till "Stugjobb" dessa dagar!

Inga kommentarer: