torsdag 17 januari 2013

Fortsättning följer...


Jag hittade lite fler bilder att ansluta till mitt förra inlägg. Mest handlar det om skidåkning. Jag skrev ju i förra inlägget att mina killar, bland många andra, körde Kaitumraiden. Därifrån kommer de flesta bilderna. Men överst ser vi först Mattias, när han provat ett par gamla skidor som han letat upp i farfars lada. Jag vet inte vem som åkt på dessa antika laggar. Tror inte att det var farfar. Kanske han någon gång försökte med kabelbindning, men det jag minns är att han hade bara en rem över foten, där han kunde sticka in sina näbbskor. Nåväl, dessa skidor dög förstås inte att tävla med, men det verkar som om Mattias har haft trevligt med dem ändå.



Nu är vi emellertid ute i spåret. Mattias och far hans åker tillsammans och har hunnit fram till drickakontrollen. Storebror Daniel har lämnat dem bakom sig,,,,


..... och det är också han som kommer först i mål, ivrigt påhejad av mor, lillasyster, tre fastrar och en kusin.

Mattias har satt in en spurt i sista backen upp mot skolgården i Puoltikasvaara och dragit ifrån farsan...

...... som dock kommer ganska snart efter i bästa Mora-Nissestil!


Sedan blir det fest hos Människös ( se bild i förra inlägget). Småflickorna fick eget bord och efteråt....


...... blir det dans och allmän uppsluppenhet och fotografen under dagen, numera Skogsviola, rockar loss med svåger Helge.

Inga kommentarer: