tisdag 29 december 2015

Julkonsertreportage




Vår lokaltidning fick en god idé före jul. De bjöd in läsarna att komma med önskereportage. som skulle publiceras under julhelgen. Det kom in många bra idéer, mest reportage om intressanta personer från trakten. Men också om olika verksamheter och arrangemang.

En mycket trevligt förslag kom från en läsare. Hen ville läsa ett reportage om körsångare - ett synnerligen aktuellt ämne i juletid. Vi är många körer i stan, både amatörer och proffs. Vår kör är en amatörkör, som gör så gott vi kan. Julkonserterna brukar gå riktigt bra, så även i år. Vad som gjorde att tidningen valde att skriva om just vår kör bland alla andra, vet jag inte, men det var trevligt att läsa i alla fall. I synnerhet eftersom jag inte hade möjlighet att läsa förrän igår. Julen har firats först i stugan och sedan hos sönerna i Småland. Så det blev en liten överraskning, när vi kom hem.

Jodå, jag kom med på bilden, trots att vår körledare placerat alla herrar längst fram, vilket är lite ovanligt. Vår kör är på julen också förstärkt med ett par andra mindre körer, så vi var ganska så många i år. Bilden visar väl ungefär en fjärdedel av sångarna.

Nu önskar jag mina läsare ett Gott Nytt År! För min del blir det körsång i vår också, så jag återkommer kanske i ämnet, när det är dags för vårkonserten!

Inga kommentarer: