söndag 5 april 2009

Gräsänka


I fredags vinkade jag av maken vid Borås Central. Han skulle anträda den långa resan till Gällivare. Solen strålade, våren hade kommit och han skulle resa till vintern! Jag tog en bild på honom med hans nya fiskeryggsäck med inbyggd stol på ryggen. Sedan pussade jag honom farväl och "hälsa alla" och "hoppas ni får fint väder".

Sen påbörjade jag min drygt veckolånga gräsänketillvaro.


Jag åkte förstås ut till stugan och inrättade mig, packade upp min mat tände brasa i spisen och bastun och beredde mig att njuta av våren. Och det har jag gjort. Det har varit ett par underbara dagar. Jag har tagit flera dopp i sjön. Fågellivet har intensifierats och jag har planterat några krukor och sått fröer i växthuset. Det blev grönt till att börja med. Rucola, plocksallad, basilika och persilja. Och så lite slingerkrasse så jag får fina plantor tidigt.


Jag tycker inte det känns problematiskt att vara ensam. Men hela tiden ska jag inte isolera mig. Redan i kväll ska jag gå på konsert i Bäckängskolan. Mer om det en annan gång.













Inga kommentarer: