torsdag 30 april 2009

Odlarmöda


Det bästa med denna tid förutom att dagarna blir längre och varmare är att jag äntligen får tillfredsställa min odlarlust. Innan vi reste till Frankrike hann jag så lite i mina lådor i växthuset, och det har redan kommit upp en hel del.
I lådan t.v. finns bl.a. två sorters krasse, persilja, basilika och plocksallat.
Lite nya sticklingar av pelargoner har jag också satt till kommande förnöjelse på altanen.




Idag sådde jag nytt och planterade om ruccolan i större krukor. Ett par veckor till så kan jag skörda den. Samtidigt som jag sår nya förstås.
Jag känner mig så rik, även om jag kan köpa det lika billigt i affären. Men känslan..... den är obetalbar.

2 kommentarer:

Långa Skuggan sa...

Det är det där att man känner sig så rik på nåt sätt.. det är nog nedärvt det där att se om sitt hus och samla i ladorna..

Skogsviola sa...

Det tror jag också, och så är det ju det där med skapandeprocessen.