måndag 13 april 2009

Min härliga påsk!

Ja, påskhelgen blev verkligen härlig, trots att maken var i Lappland med son och sonsöner. Men vädret blev ju underbart och höll hela helgen. Jag ska bara summariskt lämna en liten redogörelse för mina förehavanden.
På skärtorsdagen åkte jag och kompisen Anita (ovan) upp mot Hornborgasjön. Dels för att titta lite på tranorna, men framför allt för att hälsa på nästa kompis, Camilla (nedan), i hennes stuga på sjöns sluttning. Vi hade inte träffat Camilla på ett bra tag och det var jättemysigt att hälsa på i hennes gamla stuga, som Camilla och Jonas renoverat så pietetsfullt. Och mycket hade vi att prata om förstås. På hemvägen stannade vi till vid Löfvings kafé och galleri, som är värt en utflykt i sig själv. Kan verkligen rekommenderas.

Långfredagen blev en lång - dock inte långsam - dag i stugan. Jag hann med både det ena och det andra i växthus och trädgård, men framför allt njöt jag i fulla drag av vädret, fåglarna, humlorna, fjärilarna, ja, t.o.m. av ekorrarna som fortfarande hemsöker mina fågelbord.
Påskafton tillbringade jag hos min käre bror och hela hans sköna familj. Det blev livat och glatt och mycket god mat som vanligt. Sill- och ägglunch ute i trädgården, bastu på eftermiddagen och en fantastisk lammstek till middag.

Ovan bror Stig och brorson Andreas med svalkande bamseöl i solskenet.


Tvillingarna Fanny och Maja i bastukammaren.

Senaste tillskottet i familjen All, Måns, sex månader.
Tack alla som bidragit till att göra min påskhelg så härlig! På påskdagen kom maken hem. Det kändes också bra och nu börjar vi återgå till vardagen.




3 kommentarer:

Sara sa...

Kolla! Inga tomrum! Jisses vad nöjd min morbror och kusin ser ut, inte konstigt med de där bägarna. Och jisses vad Fanny och Maja har blivit stora, de ser också nöjda ut för den delen!

dannedizel sa...

Greppet om de där bägarna ser väldigt manligt ut. Nästan lite vulgärt...

Skogsviola sa...

Tyvärr, Sara. Min dator vägrade lägga in fem bilder på en gång, så jag har lagt in dom en och en. Gick dock bra att lägga in två på en gång i mitt förra inlägg.
Daniel! Du har så rätt båda var noga med att inta samma något utmanande pose.