måndag 24 augusti 2009

Gräsänka igen

Igår eftermiddag vinkade jag av maken från Borås central. Det var dags för den traditionella herrklubbsresan, så nu stack han till Malmö f.v.b. till Amsterdam. Och så var jag gräsänka för andra gången i år. Jag klagar emellertid inte, tycker faktiskt det är rätt skönt att gå omkring och skrota för mig själv några dagar.

På hemvägen från stationen gick jag genom en stad som vilade i söndagsfrid. Ja, jag hörde visserligen en del hojtanden och skymtade också en polisbil vid Sandvalls plats, det var ju fotboll på gång, men annars var det en trevlig promenad. Jag tänkte att Borås faktiskt har ett oförtjänt dåligt rykte av att vara grå och trist. Jag tycker att min hemstad sedan femton år är riktigt mysig. Det blommar så vackert överallt på torg, i parker och på broräcken. Staden är full av intressanta konstverk och folk är vänliga och trevliga. Vad kan man mer begära?!

Blommande rabatter vid foten av Krokshallsberget


Mysig frodig dam vid Stora Brogatan



Nyrenoverad brunn vid Stora torget




Inga kommentarer: