tisdag 6 oktober 2009

Tillbaka i stan....

...och då börjar de dagliga morgonpromenaderna. Det är ganska skönt med en regelbundenhet i denna sysselsättning. När vi är i stugan är vi ju ute hela tiden, det är trädgårdspyssel, bär- och svampplockning osv. Men behovet av regelbundna promenader infinner sig inte på samma sätt. I stan däremot får man ett oemotståndligt behov av frisk luft.
Idag fick jag vandra iväg ensam för maken hoppar in och jobbar i veckan (regeringen torde vara nöjd med en 74-åring som sliter ihop lite till de högavlönades skattebidrag!) Men jag gick ut för att njuta av hösten, +4 grader och nästan klart, sval hög luft precis som det ska vara. Jag styrde kosan till Stadsparken för att få lite höstbilder.....
.... och visst fick jag höstbilder, men än är det inte slut!
Hängpelargonerna blommar fortfarande vacker på broräcket över Viskan vid badhuset och....

.... detta är definitivt INTE sommarens sista ros.


Men, varför åstadkommer någon sådana här skamfläckar bland näckrosorna i Viskan?!


3 kommentarer:

dannedizel sa...

Nu kan ni njuta lite av jobbskatteavdragets sötma iallafall..

Kristina sa...

Det är inte bara regeringen som torde vara nöjd med att en 74-åring vill jobba... Det finns en till. Guess who? Tack för utlåningen.

Skogsviola sa...

Jag är också nöjd med att han jobbar. Inte för jobbskatteavdraget för det är det samma som ingenting, men det ger ju ändå ett tillskott till hushållskassan i lagom tid till julhandeln.