fredag 4 december 2009

Jag gick på det igen!

Brukar ni handla på Hemtex? Jag har gjort det några gånger. Vid ett tillfälle för ett par år sedan övertalades jag att gå med i Club Hemtex. Då skulle jag få rabatt på alla köp och ett kort, och om jag uppgav min e-postadress skulle jag få särskilda erbjudanden hemsända. Det lät ju bra, så jag gick med i the club - eller klubben på svenska. Därefter handlade jag ett par gånger och upptäckte naturligtvis ganska snabbt att så mycket rabatt blev det ju inte när fakturan kom. Fakturaavgiften gick ungefär jämnt ut med rabatten.
Aldrig mer Hemtex, i alla fall inte klubben. Därefter tog jag bort e-postmeddelandena och de som kommit med vanliga posten åkte i papperskorgen.
Sedan har tiden gått, jag har inte haft anledning att gå in på Hemtex förrän i förrgår. Då kom ett nytt erbjudande - 20% på allt i affären. Ja, men så bra! Just nu när jag faktiskt behövde en grej från Hemtex. Nu ska jag utnyttja tillbaka. Jag ska betala med mitt vanliga kort så får butiken stå för kortavgiften!
När jag står i kassan läser jag lite närmare på rabattkupongen: "Kan bara utnyttjas tillsammans med clubkortet"!!!
Lurad igen!! Nu har jag klippt sönder Hemtex kortet. Så det så!

Inga kommentarer: