Ibland händer det otroliga. När något går fel med ens tekniska grejer och man ska få det levererande företaget att rätta till problemet, brukar det oftast bli en massa besvär, argumentation, ifrågasättande osv. Men EN firma har bara visat sig vänlig och hjälpsam.
Det är företaget Mulltoa. Vi införskaffade en sådan för några år sedan för att få det lite bekvämare vid toalettbestyren. Bekvämt blev det, men det blev också lite fel. Först slutade motorn fungera, kontakt med företaget som konstaterade fabrikationsfel, föll inom 2-årsgarantin, reparation och nya delar utan kostnad. Sedan gick en brytarpinne av, inte så besvärligt, ny sådan kostade 25 spänn och snäll svåger hjälpte till. Det senaste som hände var att en del av ytterhöljet i hårdplast sprack. Ny kontakt med företaget, som meddelade att jag skulle skicka lite bilder på skadan "så ska vi se vad vi kan göra". Och just idag fick jag meddelande: "Vi skickar en ny underdel, men du får byta den själv", åtföljt av beskrivning hur man ska göra.
Detta är naturligtvis inga märkvärdigheter, så ska det ju fungera! Men efter allt stök med bl.a. tele- dator och liknande firmor, blir man ju överdrivet lycklig över Mulltoa!
365 Foton 2024 - 212 Offentlig konst (330)
1 dag sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar