torsdag 1 juli 2010

Vi ska måla hela världen, lilla mamma...

Det var äldste sonen Daniel, som föreslog titeln till detta blogginlägg. När jag gick omkring med kameran och tryckte av bilder på mina målande ättelägg, konstaterade de att "nu finns vi väl på bloggen snart"! Detta instämde jag i förstås, för jag vill gärna visa för hela världen hur glad jag är över deras insats. Först slet Daniel och svärdotter Anna i två dagar med att skrubba och tvätta hela stugan. Sen hade även Mattias och Sara lösgjort sig från andra uppdrag och anslöt till själva målningen, som klarades av på i stort sett en dag efter att Anna börjat med att grunda på de mest utsatta ställena.


Daniel på ställningen

border="0" alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5488847099902524114" />
Mattias på stegen och Anna finlirar på den blå knutbrädan...


... och Sara sliter med penseln.

Alla barnbarn var med. Ett par av dom målade en stund, men i ärlighetens namn varade det inte så länge. Men det var underbart att för en gångs skull ha nästan alla samlade. Det var bara svärdotter Annelie som var tvungen att stanna hemma och jobba.

Efter målningen badade vi bastu och sedan blev det gulasch och langos och färska jordgubbar och glass till efterrätt. Det blev lite dividerande innan alla hittat någonstans att sova, med med hjälp av tält och diverse madrasser på golven löste det sig.
Själv somnade jag gott med tankarna på min härliga familj och tacksamheten över deras välvilja att rycka in och hjälpa oss, nu när våra egna krafter börjar sina. Och tänk vilken tur vi hade med vädret!

Inga kommentarer: