torsdag 20 oktober 2011

Hos frissan


Visst känns det riktigt lyxigt att gå till frisören och bli ompysslad och "vackergjord"! Ett par timmar att fördriva med att bara tänka på sig själv och småprata lite mysigt med en trevlig, glad tjej, som gör sitt bästa för att trolla fram lite självkänsla hos sin kund.

Idag har jag unnat mig denna lyx. Min ängel till frisör heter Susanne. Hon tar emot mig med ett glatt leende och bjuder mig att sitta ner i stolen framför spegeln. Sedan är det bara att hänga med på vad som händer, dricka en kopp kaffe medan färgen sätter sig och så småningom njutningsfullt låta Susanne massera hårbotten i schamponeringen, när färgen ska sköljas ur.

Sen blir det klippning och föning med lite grejer, som Susanne med sina flinka händer smetar ut i mitt glänsande hår och jag känner mig helnöjd.

Innan jag reser mig från stolen, ber jag Susanne fotografera mig genom spegeln och sedan tar jag en bild på Susanne och ber att få lägga ut den på bloggen. Det får jag - efter viss tvekan, ska sägas. Men här är vi nu Susanne och jag och vi är båda nöjda med resultatet.

2 kommentarer:

Sara sa...

Snyggt mamma!

Polargrevinnan sa...

Härligt att få bli ompysslad och fin blev då också.
Kram Viola