onsdag 12 oktober 2011

Körsång och fotboll

Igår visades en mycket viktig fotbollsmatch i TV. Sista chansen för svenska landslaget att kvalificera sig för fortsatt spel i EM. Mot segertippade Holland. Förmodligen väldigt höga tittarsiffror!

Själv ägnade jag en del av kvällen att gå på körövning. Vi tränade tillsammans med en annan kör inför en konsert, som ska gå av stapeln på söndag. Mot slutet började det bli betänkligt glest i bakre ledet, dvs där basar och tenorer residerar.

Jag kom hem lagom till slutet på första halvlek. Maken tittade på släktforskarprogrammet i TV, men kollade ställningen i matchen på radio med jämna mellanrum. Vi hörde att det stod 1-1 i pausen. "Ser du inte på matchen?" säger jag. "Nej, jag blir så nervös", säger han!

Sedan tittade vi på "Landet brunsås" och när det programmet var slut, var också matchen slut. Till all lycka för alla fotbollsfans blev det seger med 3-2 och vi deltog i glädjeyran framför TV:n.

Innan jag gick till sängs skrev jag ett blogginlägg och länkade till facebook, samtidigt som jag uppdaterade min status och skrev några rader om kören.
I morse fick jag en kommentar från sonen:

"Vad är väl en kvalrysare i fotboll mot en övning med Tranemokören :-)"

Jag förstod nog piken, fast den var fin. Men han hade ju helt rätt - ingenting går upp mot körsång!!

Inga kommentarer: