lördag 18 augusti 2012

Borta bra.......



70-årsfirandet har varat länge det här året. Nu var det dotterns tur att gratta sin gamla mor med en utsökt middag helt i min smak. Stiligt skriven meny var det också. Själv hade jag ingen kamera framme, så jag presenterar inga bilder på maten, men mina läsare kanske ändå kan göra sig en föreställning om det hela genom att läsa menyn ovan. Förstora bilden bara.

För övrigt hade vi ett par fina dagar i Stockholm. Lite regn på söndagen hindrade oss inte att ta oss ut på stan. Det blev spårvagnen till Djurgården och besök på Nordiska museet för att titta på bl.a. väv- och skolslöjdsutställningarna.

Dagen efter sken solen. Sara var tvungen att lägga sista handen vid sin c-uppsats och maken och jag tog oss en tur till Djurgården en gång till. Vi ville uppleva gamla minnen från ungdomen, när han fortfarande bodde i Stockholm och vi promenerade utefter Djurgårdsbrunnskanalen. Vi hamnade också på Rosendals trädgård, ett ställe man aldrig kan komma för ofta till.

På kvällen åt vi middag på en fransk restaurang, Bon Bistro, på Renstiernasgatan på Söder. Fantastiskt god mat och mycket prisvärt, kan varmt rekommenderas.


Sedan bar det av till Linköping för att hälsa på makens syster och svåger. Det blev ett par trevliga dagar även där, men det ska jag skriv mer om nästa gång.


Vi tog bussen från Linköping och det började bra, var till och med före tidtabellen i Jönköping. Men sen började eländet. Kilometerlånga köer på grund av asfaltsläggning mellan Jönköping och Ulricehamn gjorde att vi blev en och en halv timme sena till Borås. Så då var man ganska slut, får jag säga. Men igår kom vi ut till stugan och det första jag gjorde, var att plocka solmogna (!) hallon. Kanske är det ändå så att hemma är bäst!

Inga kommentarer: