måndag 24 februari 2014

Livet återvänder


Den här bilden är tagen den 23 mars 2009. Idag är det den 24 februari. Alltså nästan en månad tidigare. Jag hade skrivit ett blogginlägg och berättat att vi varit ute i stugan och badat bastu för första gången  på ett par månader. Men allt var tydligen senare då än i år. Isen låg fortfarande kvar och maken hade varit tvungen att ta upp vak. Men vi hade i alla fall grillat middagsmaten utomhus och allt verkade ha varit riktigt mysigt.

Idag är det nästan 10 grader varmt och solsken. Vi har varit ute i stugan och matat fåglar och skuggat rosenbuskarna. Det kändes lockande att stanna kvar, men vi har så mycket vinteraktiviteter i stan i morgon, så det låter sig inte göras.

Men lite senare i veckan ska det bli av. Det ser ut att bli fortsatt varmt. Då ska jag göra vårfint i stugan och äntligen får vi ta en bastu igen.

När vi kom hem från stugan gick jag ner till stan för att uträtta några ärenden. Det vimlade av folk på gågatorna och torgen. Det känns i luften att alla vaknar upp från det gråa. När jag gick hem och sneddade över Musikskolans gård, står ett ungt par och pussas i solskenet. Och jag nynnar för mig själv. "Det är våren, det är våren, som har kommit igen, och med den kärleken....

Inga kommentarer: