onsdag 27 maj 2009

I helgen åkte vi till Småland

Under den gångna helgen tog vi en tur till Sävsjö för att hälsa på våra söner med familjer. Som vanligt mysigt att få träffa barn och barnbarn, även om vi missade Tilda som var på skolresa på Gotland. Tyvärr glömde jag ta fram kameran hos Mattias, men några bilder blev det hos Daniel. Den inbitne fiskaren, Kalle, tog med oss på en båttur i Vallsjön. Han skötte både båt och fiskeredskap. För egen del hängde jag bara med och njöt av allt vackert utefter stränderna och fågellivet förstås.

Någon fisk blev det inte denna gång, men Kalle utlovar att det kommer, man får inte ge sig!


Emil ägnar en hel del tid åt dataspel, av vilket hans farmor fattar noll och intet.


Sonen, mästerkocken, laddar sin stora grill med bamsiga kycklingar.....




.... som han penslar med egenhändigt blandad glaze ("fråga mig inte vad jag har i, för det minns jag inte!"). Hans fingertoppskänsla när det gäller kryddning är outstanding och kycklingarna, tillsammans med rostade grönsaker, ugnsstekta små potatisar och en kryddstark sås, vars namn jag inte kommer ihåg, blev en underbar måltid.





Tack för en mysig helg!






1 kommentar:

anna sa...

mojo rojo heter såsen.....