tisdag 5 mars 2013

Vår i Sävshult?



Vi åkte ut till stugan idag. Solen skiner, det är  bara tre veckor till påsk och vi har inte plockat bort juldukar och utebelysning. Men vi kan inte köra bil ända ut till stugan. Vår lilla väg är belagd med svallis, som inte smält än. Jag vågar inte köra där med odubbade vinterdäck. Men vi tar våra stavar och promenerar efter att ha parkerat hos grannen, som bor närmare den plogade vägen.

Det är fortfarande en hel del snö på tomten och isen ligger på sjön. Men maken gick ner och kände på isen där vi brukar ha vaken öppen för bastubad. Vaken har nu varit tillfrusen sedan nyår, Men det gick att ta upp ett par hål, så vattnet kan ta sig upp på isen och kanske påskynda smältningen.

När vi kom hem tog jag fram ett par bilder från tidigare år. Åh, vad jag längtar efter den blommande vitsippsbacken och att få plantera en kruka med penseér vid stugväggen! Och ikväll övar vi vårsånger i kören!


1 kommentar:

Polargrevinnan sa...

Vitsippor redan - var min reaktion först. Ja, jag längtar också efter dem. Det är rätt bra väder, solen behagar titta fram ibland och det är flera plusgrader. Våren är på väg.
Ha det bra.
Kram Viola