tisdag 28 oktober 2008

Jag vann igen!

Jag tror att jag har min turvecka för tillfället. Igår kom ett paket nerdimpandes i brevlådan. Det kändes som en bok och avsändaren var ett förlag i Västerås. "Vad har du nu beställt?" muttrar maken misstänksamt. "Absolut ingenting" säger jag, "i alla fall ingenting som jag kommer ihåg!" Inte heller kommer jag ihåg alla tävlingar som jag skickar in på internet. Men om man vill utsätta sig för överraskningar kan man med fördel leta efter div. sajter där man utan någon som helst kostnad kan delta i lotterier och frågetävlingar och annat skoj. För min del glömmer jag snabbt vad jag skickat in och desto roligare när det kommer ett litet paket.

Den bästa vinst jag fått är nog trots allt maken riktigt nöjd med. Det hände för ett par år sen att han bad mig skicka in ett korsord i ett reklamblad. Naturligtvis hade jag glömt bort detta när jag efter flera månader fick ett grattiskort från Norge. Jodå, jag hade vunnit en högtryckstvätt, precis vad maken behövde!

Den här gången var det vinst i Ica-Kurirens frågetävling årtalet. Jag vann dokumentärthrillern "Kvinnorna på 10:e våningen" av Karin Alfredsson. Vad jag kan utläsa på baksidestexten verkar det vara en läsvärd bok. Kanske återkommer jag med en recension så småningom.

4 kommentarer:

Mattias Linder sa...

Hur går det med dina lotto rader som du har tippat sen början på åttiotalet? Är det inte dags att ha lite tur där också.

Skogsviola sa...

Det är konstigt att jag så sällan vinner pengar, men det är väl så att rena turspel är egentligen inte min grej. Jag kommer bäst till min rätt när jag presterar något i samband med tävlingen.
Men faktiskt hade jag 286 kr på senaste 10-veckors lottot. Alltid något!

Sara sa...

Jag undrar också när lottovinsten kommer!!?? Vi har ju blivit lovade varsin fjärdedel om jag inte minns fel!

Skogsviola sa...

En femtedel, annars var det rätt. Förresten, eftersom det är min turvecka, så köpte jag en trisslott idag och vann 2x25 kronor. Den vinsten har jag inte tagit ut än men skall omvandlas till 2 nya lotter, så än är inte hoppet ute!