söndag 4 april 2010

Jag hänger inte med...

Jag sitter här på påskdagens kväll och tittar på TV. Jag måste säga att ibland känner man sig lite gammaldags. Jag har sett på kulturprogrammet Sverige. Där visade dom några som hade "syntjunta". Jag begrep väldigt lite, men det handlade om att man broderade ljud! Jag blev nyfiken. Tänk att kunna sy musik! Två av mina favoritområden! Men jag fattar fortfarande inte hur det går till!
Sen kom Hasses och Tages sketch om Robert Lind i Kramfors. En existentiell idé, lite lik senaste Sävsjörevyn, som också delvis handlar om andliga frågor i humorform. "Robert Lind" är gammal nostalgi, som jag känner mig helt hemma i, särskilt nu i påsktider.
På Långfredagen lyssnade vi på Pär Lagerkvists "Barabas" i radion. De tankar detta väckte ska jag skriva om i morgon.

1 kommentar:

Mattias Linder sa...

Gardell, Hasse å Tage, Sävsjörevyn. Nu ska vi bara jobba på att få liknande publiksiffror också.