torsdag 29 september 2011

Sommarens sista...?

Jag går omkring i trädgården och ser hur den börjar lägga sig till ro. Det mesta är i vissnande stadier. Jag tänker att det är är nog det sista för i år. som t.ex. det här röda smultronet, för karten och blomman bredvid hinner väl inte mogna?



De här penséerna slängde jag ur balkonglådorna för två månader sedan. De såg redan då alltför vissna och ledsna ut. De fick landa i grässlänten, med tanken att de kanske fröar av sig och blir små minipenséer nästa år. Nu blommar de för fullt igen, men de sista för det här året är de alla gånger.



Detta är definitivt sommarens sista ros i min trädgård....



.... och så många blomflugor finns det inte kvar....



..... och en enda rödklöverblomma, som nu antagit en döende blekrosa färg...



.... men svampar av olika slag finns det gott om. De har till och med etablerat sig på trädgårdsmöblerna denna regniga sommar. Det hoppas jag verkligen är sista gången för all framtid!

1 kommentar:

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Fina blomsterbilder.....allt blommar ut nu en sista gång innan hösten och vintern anländer. I går och förrgår var det rena sommarvädret, så man kommer av sig. Fin blogg.....