torsdag 4 november 2010

14 år tror jag visst att jag var....

.... liten flicka så munter och så glad...
Så börjar en visa, som jag lärde mig spela på piano efter noter i Sveriges Melodibok flera år innan jag själv var 14. Muntra och glada var också de här fyra tjejerna, som gästat oss några dagar på höstlovet. Och gladde oss gjorde de också. Det är mysigt att ha barnbarn i vilken ålder de än är.

Nu har de åkt hem igen, sondotter Tilda och hennes tre kompisar. Jag tog en bild av dem på perrongen med alla väskor.


Jag tror att de verkligen känt att de haft lov. När farfar skojade med idrottstjejen Tilda och frågade om hon skulle följa med honom på en motionsrunda blev svaret: "Jag har semester!" Vilket kanske framgår av bilden.


Och kvällssysselsättningen behöver man inte tveka om....


Välkomna åter, tjejer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt med tjejbesök från Småland! Hon är ju nästan vuxen eran Tilda. Snyggare och snyggare för varje gång man ser henne!

/ Lina

Skogsviola sa...

Rar, vacker och begåvad. Det är väl det småländska ursprunget!