onsdag 10 november 2010

Presenter

Jag skulle leta efter ett gammalt brev och fick anledning att plocka fram en låda med diverse nostalgiska dokument. Denna låda har jag inte haft framme på - jag vet inte hur länge. Flera år säkert.

Jag hittade ett par exempel på den ene sonens uppfinningsrikedom, när det gällde att hitta på presenter till sina föräldrar. Det första exemplet nedan är ett presentkort. Det låg i ett kuvert med ett rött julklappssnöre fästat i hörnen och texten "Till Mamma" skrivet utanpå. Presentkort är ju alltid bra att ge bort, men...


... han hade en tendens att ge bort saker som inte fanns - ännu. Ett år fick vi ett stort paket med smånga små paket i varandra och längst in ett kuvert med texten "Ära vare Gud i höjden, NÅGOT har jag gjort i slöjden, men det är inte färdigt än, så ni får vänta till i februari"!

Vad som föranlett nedanstående hedersbetygelse till fadern, minns jag inte riktigt, men man måste ju säga att det är ovanligt generöst tilltaget!

Inga kommentarer: