måndag 31 januari 2011

Än så är det långt till vår....

Det var grått och lite råkallt när vi gick ut på morgonpromenaden strax för nio. Gick förbi glasbubblorna för att slänga flaskor. Känns alltid lite försmädligt att det är slut, godiset som funnits i flaskorna. Vi hade bestämt att gå i stan, för att slippa broddarna. På hemvägen gick vi förbi spelbutiken för att förnya mitt 10-veckors lotto. Tre rader, som jag spelat på sedan 70-talet. Tänk om jag sparat dom pengarna istället! Nu vågar jag inte sluta, för jag kan ju raderna utantill. Dennna omgångens vinst: 17 kr. Maken konstaterade att det var en krona mer än jag fick i pensionsökning! Alltid något, men ändå lite deppigt.

Precis som vi kommit innanför dörren till hemmets trevna vrå, börjar snön yra utanför fönstret och blåser gör det också! Håhå, jaja!
"Än så är det långt till vår,
innan rönn i blomma står.
Sov du lilla vide,
än så är det vinter!"

Inga kommentarer: