torsdag 20 november 2008

Globen nästa!


I morgon bitti kl 7.00 bär det iväg - till Globen! Det ska bli jättespännande att få vara en pytteliten del i detta körkollektiv. Körer från hela landet samlas till en julkonsert tillsammans med symfoniorkester och fina solister som t.ex. Sven-Bertil Taube, Viktoria Tolstoy, Sofia Karlsson och ännu fler. Allt under ledning av Kjell Lönnå. Det lär bli 2-3000 i kören. Vi sopraner lär få stå högst upp i Globen. Jag är så glad att jag hoppade med i en kör i våras så jag får vara med om detta. Därför kommer jag inte att skriva något på min blogg på några dagar, men jag kommer att rapportera. Jag lovar!

3 kommentarer:

Mattias Linder sa...

Lycka till och hälsa Kjell.

Långa Skuggan sa...

Nu blev jag avundsjuk. Vår kör har pratat många gånger om att vara med där, men det har aldrig blivit av. När du kommer hem så ska du få tala om för mig hur man gör för att få vara med.

Sara sa...

Okej, nu vill jag veta ALLT om Kjelle och Svenne- Berra. Pronto!