torsdag 29 januari 2009

Mer lådmaterial

Jag skrev ju häromdagen om allt trevligt man kan hitta när man städar gamla lådor. Bl.a. hittade jag några alster skrivna av sonen och bloggaren Velourmannen. Han har ju för vana att lägga ut musik på sin blogg, ibland också egna kompositioner och texter. Eftersom jag har tillgång till det enda exemplaret av nedanstående verk, tänkte jag bidra till hans goda rykte som låtskrivare genom att publicera denna hyllning till hans mor på mors dag. Texten går väl att uttyda skapligt, men noterna är väl lite svårare, bl.a. för att man måste gissa vilken takt det hela går i.

Efter att ha läst dessa rörande ord, hittade jag nedanstående befallning med åtföljande hot:


4 kommentarer:

Långa Skuggan sa...

Bäva månde omgivningen! Inte är han så hotfull nu för tiden?

Mattias Linder sa...

GRRRR!

Anonym sa...

Bestämda taktarter är ingenting som besvärar ett proffs. Tydligen en av de moderna tonsättarna. Textunderläggningen är också av det oväntade slaget och där finns t.ex. plats för improvisation. Var kan man höra dagens kompositioner?

Skogsviola sa...

Kära Fru Decibel! Du kan gå på länken från den här bloggen till Mattias revyblogg Härifrån till ledigheten.