torsdag 15 januari 2009

Skämmigt eller?


Idag skulle den invigas. Min snygga psykedeliska dramaten som jag fick av dottern i julklapp. Dvs vi fick den båda två, men maken deklarerade tidigt att han tänkte minsann inte gå omkring och dra-maten, nej, var det så att vi skulle till affären så tänkte han ta ryggsäcken. Så jag betraktar härmed dramaten som min egendom.

Idag tänkte jag kombinera promenaden med först en tur till rehab och få lite lindring för mina krokiga fingrar och sedan därifrån till Coop Forum och handla lite. Samtidigt som jag fick min dagliga motion. Maken var intresserad av att följa med till Coop, så vi kom överens om att mötas på vägen när jag var färdig på rehab. "Men då kan ju du ta med dig dramaten" sa jag, "så slipper jag ha den stående där uppe." Jag märkte direkt hans undanglidande manövrar så jag sa raskt "ok då, jag tar den".

Jag har förstått att där går gränsen. Sportiga äldre herrar (ja, för han är faktiskt en sån) kan inte förnedra sig till att dra - maten. På hemvägen blev den ganska tung så när det gick lite nerför blev det lite för hög belastning på mina artrosknän, så jag bad honom ta den bara en liten bit nerför det brantaste. Det gjorde han och erbjöd sig faktiskt att dra den tillsammans med mig när det bar iväg uppför. Men icke längre! När vi kom till hemmakvarteren tog jag hand om den själv - och det gjorde jag gärna. Den är helt fantastisk! Tack kära dotter för den presenten, den bästa jag fått på länge!

Jag ville ta en bild på maken med dramaten men det var stopp. Därför fick han ta en på mig istället och jag lägger ut den, trots att jag ser ut som en julgris. Men jag har förstått att man måste bjussa på sig själv om man har en blogg och visa även sina svagare sidor. Allt för publiken!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Han kan ju skjuta den framför sig och låtsas att det är en skottkärra. Det är han ju mer bekväm med.
/Daniel

Sara sa...

Men snälla, det är ju en ryggsäck med hjul. Visste ju att din man är macho (stavas det så? känns om att jag vill ha in ett s någonstans) men inte SÅ macho.

Långa Skuggan sa...

Ha ha, när jag önskade mig en dramaten i julklapp förra året, så fick jag samma reaktion som du. Det var minsann inte tal om att nån annan skulle dra den. Men vet du vad, att nu går det riktigt bra. Den är nämligen ypperlig till att dra hem bag in box med från bolaget. Yes!!
Och dottern som tyckte att nu var gränsen nådd för morsan, hon har nu börjat tala om att hon kanske skulle vilja ha en hon också. Jojo, man lär så länge man lever!