torsdag 28 april 2011

Födelsedag



Idag fyller jag år. Min mamma sa' alltid varje 28:e april, att "när du föddes var det så varmt och allt var grönt och fint." Jag tycker om att tänka på att hon var så nöjd med att hennes förstfödda fick komma till världen en sådan ljuvlig vårdag.

Idag började firandet med att maken bjöd på kaffe på sängen med en av mig bakad kanelbulle och en av honom egentillverkad rosa dammsugare.

Sen har jag ägnat mig åt att måla den nyuppsatta pärlsponten i köket. Bara grundat än så länge, men det ska så småningom bli ljust grått och en liten fin tapet ovanför.

Sen in till stan och byta till sommardäck, handla vin och mat för helgen och maken lagade superb önskemiddag med grillade lammkotletter, aubergine och basilika- och ostfyllda tomater. Före det åt vi färska svenskfiskade räkor och ytterligare före det en dry Martini på gin hemfört av son och sonhustru från amerikaresan.

Nu är kvällen sen. Dagen skuggas av sorgen över en nära persons annalkande slut på livet. Om det ska jag skriva mer i morgon om jag orkar.

Jag har dock tröstat mig med en egen grattislåt framförd av gamle Ludde, tack vare att dottern fixat in mig på Spotify. Godnatt alla älskade vänner, som tänkt på mig denna dag.
http://open.spotify.com/track/4nE9VJopQd6v4VusiORYBc

Inga kommentarer: