tisdag 22 februari 2011

Är det det här som kallas kärlek....



Jag hittade det här kortet i min kortlåda, när jag letade efter något helt annat. Kortet föreställer mina föräldrar. Det är taget på förmiddagen en sommar på 70-talet på torpet Stenbäcken. Vi ska ha fest på kvällen, det är därför mamma har rullat upp håret på spolar under sjaletten. Kanske är det midsommarafton, men det kan också vara ett annat tillfälle. Det finns en annan bild, tagen ur annan vinkel, som kopierats och finns hos flera i släkten. De ser lika förtjusta ut på det.

Bilden kräver inte så många ord. De ser så glada och lyckliga ut, så som jag minns dem. Och jag vill gärna tro att det är det här som kallas kärlek.

1 kommentar:

Långa Skuggan sa...

Visst var de fantastiska våra älskade föräldrar! Det andra kortet står i fönstret på Stenbäcken och påminner om att störst är kärleken.