måndag 15 mars 2010

Jag tog en promenad utan broddar....

..... för jag hoppades att isen skulle vara borta från trottoarerna nu. Det såg så fint ut när jag stod i köksfönstret och tittade ut. Solen strålade från klarblå himmel, det såg lite blött ut i modden på gatan utanför och skatorna grejade i boet utanför vår port. Jag avlägsnade broddarna från skorna och beredde mig på en härlig vårpromenad. Kameran fick hänga med så att jag kunde bevaka de första vårtecknen.
Faktum är, att när jag väl kom ut, kändes det inte så vårligt. Det blåste snålt, så fort jag kom till ett skuggparti, ser jag isen ligga kvar på trottoarerna och några vårtecken att fotografera, kunde jag inte hitta. Inte en tillstymmelse till något grönt, bara smutsig snö och visserligen lite rinnande smältvatten, men också en hel del is på Viskan, där änderna vispade runt bland flaken.
Jag gick hela hälsorundan och det var först när jag kom in på Lilla Brogatan, som jag hittade ett motiv för kameran. Butiken Ränder och Trender hade skyltat så här trevligt på trottoaren och påminde om att det inte är mer än drygt två veckor till påsk. Och på radion säger dom att det ska regna till helgen. Hoppet är inte ute!

Inga kommentarer: