torsdag 9 december 2010

Jag hittade den!

Den 20:e november skrev jag ett inlägg om en julklapp jag fått av yngste sonen - ett presentkort på en matta, som han själv vävt. Om det var på fritids eller i skolslöjden vet jag inte. Jag letade då efter mattan, men hittade den inte i gömmorna och drog slutsatsen att den väl förkommit i någon flytt, som så mycket annat.

Men se, julen närmar sig, dags att plocka fram juldukarna och där, längst in i linneskåpet hittar jag "mattan"! Jag skriver inom citationstecken, för den är inte större än en brickduk, vilket den också ska få göra tjänst som i fortsättningen.

Jag tycker den är så fin! Vilket färgval! Och tekniken är det inget fel på, tvärtom! Hårt och fast slagen och tänka sig, han har knåpat till en riktig pärlfrans! Inte dåligt! Att hitta den var som att få en present på nytt! En ny nostalgiupplevelse. Tack Mattias!

Inga kommentarer: