fredag 13 februari 2009

Hoppfullt

Igår kväll dök det upp en strong gubbe på TV. Ett drygt 80-årigt spänstfenomen som tränade löpning flera dagar i veckan och verkade må bra av det. Han sa så här apropå att det kan vara motigt att komma iväg till träningen ibland: "Man ska lyssna till sin kropp, men man ska inte låta den bestämma." Det ska jag försöka komma ihåg när jag inte vill gå ut på min dagliga promenad. Sen sa han en annan sak, en aforism eller vad jag ska kalla det, som jag en gång broderat på en bonad: "Sörj ej den flyende dagen förut, njut av den gryende varje minut!"

Idag är jag tidigt uppe, har satt en deg, så vi ska ha färska frallor till frukost och njuter av den gryende dagen. Mycket tack vare den flyende gårdagens trevliga upplevelse - god mat och intimt samtal på La Copita med min älskade syster. Men det skriver jag inte om, för det har hon tänkt göra på sin blogg.

1 kommentar:

dannedizel sa...

Eller som Wassberg sa"Smärtgräns? Den skiter jag i"