söndag 15 februari 2009

Skidåkning igen

Igår satt vi och glodde på TV:n i stort sett hela dagen. På eftermiddagen bestämde jag att i morgon (läs idag) tittar jag bara på damernas skidskyddejaktstart, sen åker jag ut till stugan, eldar i bastun och öppna spisen och tar en långpromenad på isen. Maken var tveksam om han skulle följa med och jag sa att det behöver du inte, jag åker själv. Herrarnas slalom är ingenting att vänta på.
Så går Helena Johnsson och vinner skidskyttet och fyra svenskar ligger bland de tio bästa i slalomtävlingen! TV:n fortsätter att dra.
Men - solen skiner, temperaturen ligger på -3,8, det verkar vara vindstilla, jag ser vår snö- och istäckta sjö ligga inbjudande för min inre syn. Det kan ingen motstå även om Brolenius ligger två hundradelar från ledning inför andra åket.
Så nu åker vi till Sävshult, maken följer med och vi har batterier i radion!

Inga kommentarer: