lördag 28 februari 2009

Vårmorgon!

Våren verkar vara på gång! Visserligen sex grader kallt denna lördagsmorgon, när jag stack ut näsan genom ytterdörren för att anträda den sedvanliga morgonpromenaden. Men solen sken, talgoxen filade energiskt från trädet utanför köksfönstret, ropande enträget på sin "judit, judit" och jag styrde stegen mot Annelundsparken. Och nog känns det att våren är i antågande. Rhododendronens knoppar sväller.......

Hasseln blommar för fullt.........



och ekorrarna flörtar med varandra runt om trädstammarna, (fast jag lyckades bara fånga en av de två, som placerat sig på en fågelholk).


Visst är det underbart att ha naturen så nära inpå sig mitt i stan! Tyvärr är det inte alla som vågar njuta av denna härlighet. När jag var hos änglarna på Solhem senast, var det en medsyster som berättade att hon aldrig gick ensam i Annelundsparken, inte ens mitt på ljusa dagen. Hon var rädd för överfall! Synd om henne och säkert fler som är rädda. Tänk vad dom går miste om!


Inga kommentarer: