tisdag 3 februari 2009

Krumiluren, konsten och jag

Jag är lycklig nog att ha en dotter som studerat konstvetenskap. Mitt eget konstintresse har verkligen fördjupats tack vare henne. När vi träffas i Stockholm, där hon bor, går vi alltid på minst en utställning eller museum. Det är kul att också kunna erbjuda henne konstupplevelser när hon kommer till Borås. Efter sommarens skulpturfestival finns ju en del nytt att titta på och diskutera.

Först tog vi en runda på stan och hamnade förstås i Stadsparken, som blivit en riktig oas för konstintresserade. Här är Krumiluren, kramande Marianne Lindberg-de Geers verk Mate hunting, som vi båda gillar. Sen gick vi till Textilmuseet för att titta på designutställningen som pågått sedan oktober och snart är slut och som jag naturligtvis inte fått ändan ur vagnen och gått och tittat på. Men nu var det dags, och vi blev båda betagna. Sååå vackert!

Krumiluren fotograferar. Det kommer nog snart på hennes blogg.


Det här var min favorit.



2 kommentarer:

Långa Skuggan sa...

Kaninen är fin! Och det lilla barnet i sin regnkappa. Men du måste ju ta henne till den liggande killen utanför högskolan, den är häftig tycker jag!

Skogsviola sa...

Vi har sett honom också. Den konstnären föreläser förresten på Högskolan idag.