lördag 28 mars 2009

Glad överraskning

Förkylningen börjar ge sig, men jag har inte varit tillräckligt kurant för att ge mig ut att köra bil till Småland. Dom vill förresten inte att jag kommer och smittar ner dom inför påskens fjällresor. Däremot blev jag glatt överraskad över möjligheten att själv få komma ut och resa andra hälften av april.

Jag har en gammal god vän sedan studietiden i Göteborg, Ingalill. Hon och hennes man Jan tyckte att dom ville bo utomlands några år och tog sig för att flytta till Collmar i Alsace, Frankrike. I julas bjöd dom oss att komma dit som vid den här tiden och vi var beredda att åka, men flygpriserna steg drastiskt och vi tyckte inte att vi hade råd. Nu ringer Ingalill från Göteborg, där dom har sin villa kvar, och erbjöd oss att följa med i deras bil, när dom åker tillbaka om en knapp månad. Det blir ju lite enklare och då kan vi åka tåg och flyga billighetsflyg på hemvägen, vilket inte gick att få ihop med ditvägen.

Jag blev så glad och förkylningen kändes med ens lättare. Vi har varit i Collmar och Alsace tidigare och det ska bli riktigt roligt att få komma dit igen.

Inga kommentarer: