torsdag 19 mars 2009

Skyltar

På de dagliga promenaderna i min hemstad blir jag
mer och mer uppmärksam på alla skyltar som dyker upp utefter de vägar jag väljer. Då tänker jag inte i första hand på reklamskyltar utan mer på sådana som ger lite kulturell stimulans. Ja, att man t.ex. får lära sig något nytt eller får en konstupplevelse. Idag tog jag min tillflykt till Annelundsparken igen och stannade till vid den vackra tavlan t.h. Den berättar om träd, buskar, örter och fåglar som finns i parken och är väldigt fint tecknad.



En dag när vi tog en tur bortåt Göta fick vi syn på tavlan t.v. Den hade jag läst om i tidningen, men glömt bort tills vi gick förbi vid ett gathörn vid Alvestagatan. Några initiativrika människor i Hjärt- och Lungsjukas Förbund har stakat ut en runda i stan som man kallar Hälsans Stig. Om man går den rundan eller motsvarande sträcka någon annanstans varje dag eller åtminstone några gånger i veckan, så lär det göra gott för både kropp och själ.

Igår gick vi Hälsans Stig igen, vi börjar känna den ganska väl vid det här laget. Jag tycker skylten är fin med sin karta och den glade vandraren uppe i hörnet.

Klicka gärna på bilderna och förstora så ser ni texten också.

Inga kommentarer: