tisdag 10 mars 2009

Jag gick till Sjöbo torg...

till den nyöppnade butiken "Hjälpande ting", som jag bestämde mig för för flera veckor sedan. Nu blev det äntligen av i förra veckan. Så många gånger som jag kört bil den sträckan trodde jag mig veta på ett ungefär hur långt det är. Men aldrig hade jag trott att Sjöbobacken skulle kännas så lång! Jag var helt slut när jag kom fram och fick sätta mig och pusta ett slag innan jag orkade titta på grejerna. Motion fick jag i alla fall den dagen, men sedan tog jag bussen hem!



Bra saker fick jag tag i. Här är mina två fina saxar. Jag blev så glad att de var i läcker röd färg. Den lilla plocktången har jag fått som fritt tekniskt hjälpmedel på arbetsterapin. Eftersom artros i tumleden får som effekt, att man får svårt att klara smågrepp mellan tummen och pekfingret, är den lilla tången suverän när man ska dra av folielocket på yoghurtburkar t.ex.

I fredags kom äldste sonen danne.dizel och äldste sonsonen kalle.dracula (för att använda deras webbidentiteter) på blixtbesök. Kalle blev helimponerad av min nya suveräna bruköppnare nedan.


Genialt enkel! Jag som inte kunnat öppna burklock på evigheter! Nu placerar jag bara burken på gummiplattan, sätter armbågen på "brödspaden" och trycker lite lätt på skaftet och vips sitter locket i botten på "brödspaden".

" Och så kan du spela pingis med den!" sa Kalle.




1 kommentar:

Sara sa...

Haha, klockrent pingisracket!