tisdag 3 mars 2009

Nyttigheter

Jag lyssnade på P1-programmet "Kropp och själ" för en liten stund sedan. Idag handlade det bl.a. om några nya böcker om hälsa som kommit ut på senaste tiden. Den nya trenden verkar vara att man nu inte längre ska tänka så mycket på att få i sig alla näringsämnen och undvika en massa onyttigheter utan äta naturligt!
På samma sätt ska man inte bli orolig när barnen verkar stressade, det är egentligen bara nyttigt för dom att anpassa sig till livet. Mindre omvårdnad med andra ord.
"Ja, ja" sa maken, "vad ska man göra?"
"Vi gör väl som vi brukar", sa jag, "vi struntar i att läsa dom där böckerna."
Sedan avslutade vi vår goda, näringsrika och välsmakande frukost.

2 kommentarer:

Långa Skuggan sa...

Det gjorde ni rätt i. Men undertecknad ska börja ett nytt matliv må du tro. Har fått för mig att bena håller bättre om jag inte är så tung. Så jag ska inte äta så mycket potatis utan mer andra grönsaker. Så ska jag bara äta en smörgås på kvällen. Och dricka vatten till maten.(Utom när vi ska ha vin förstås) Och så bara godis en gång i veckan. Det låter inte så farligt jobbigt men borde väl göra lite nytta.

Skogsviola sa...

Det är säkert bra att tänka på vad man äter om man är för tung. Jag tänker på det också, faktiskt. Om man har artros i knäna är det också bra att gå och belasta. Det har jag lärt mig på artrosskolan.